woensdag 14 november 2012

Boekjes inbinden bij de Craftorij!

Vorige week vrijdagavond ben ik met Esther naar de Craftorij in Ede geweest voor een worskhop boekbinden van Joan. Het was de bedoeling om 3 boekjes in te binden die avond. Het ging over de techniek en niet over het pimpen van een boekje, dat moet later nog gebeuren. Dit zijn mijn techniekboekjes geworden.
Het 1e boekje is een boekje waar geen lijm en/of naald en draad aan te pas komt. Volgens Joan was dit het meest simpele boekje, maar ik had er nogal wat moeite mee. Uiteindelijk is het me wel gelukt.
Het 2e boekje is helemaal in elkaar genaaid, steeds een paar vellen er bij aan zetten en uiteindelijk krijg je dan dit boekje.
En zo ziet het boekje er van de andere kant uit.
Dit is toch wel mijn favoriet en ik ga met deze techniek nog een keer een boekje maken met mooi dessinpapier. Het laatste boekje viel wat tegen en was erg arbeidsintensief. Ontzettend veel gaatjes maken met de crop-a-dile en daarna kruisjes borduren. Tot 10 uur 's avonds aan het borduren geweest, maar helaas we kregen 'em niet af, dat heb ik dus thuis nog gedaan.
En hier dan nog een plaatje van de harde werkers. Het was erg gezellig en natuurlijk ook heel leerzaam.
Zeker iets om vaker te doen.

11 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuke boekjes zeg, leuk, zo'n workshop,
    groetjes,
    Wiebine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die boekjes zien er super uit !!! Leuke winkel hè de Craftorij !! Mijn werk zit daar slechts 3km vandaan :-):-):-) Erg slecht voor je portemonnee...dat dan weer wel...
    Groetjes Berdien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. erg leuk om te zien en ben wel heel benieuwd hoe dat eerste boekje dan in elkaar zit, ze zien er erg mooi uit! En wat een leuke foto van jullie, het is Esther goed aan te zien die 10 kilo, goed hoor!

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je de boekjes op je blog heb gezet! Erg mooi geworden en leuk dat geheel. Ik heb het laatste boekje nog steeds niet af, het ligt klaar maar heb er nog geen tijd/zin voor gehad. Ik vond het ook super leuk om samen met jou te doen en op naar 1 december :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie hebbedingetjes, die albums die je zelf maakt.
    Nu nog de boel lekker oppimpen en je hebt prachtige zelfgemaakte albums met misschien wel mooie herinneringen.
    Hoop dat je er nog veel met plezier maakt!
    Groetjes Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die tweede techniek lijkt me ook heel fijn om te doen. Dat zou ik ook wel willen kunnen. Eerst de techniek onder de knie en dan maar pimpen ! Wordt een gaaf boekje, dat weet ik nu al !
    Liefs,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. waauw wat een mooie boekjes zeg Alida , dat zou ik ook best willen leren!
    ik vind al je boekjes prachtig en wat een leuke foto van jou met Esther samen
    xox
    linn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gezellig en erg leuke boekjes hebben jullie gemaakt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ze zien er echt super uit als ze in de winkel staan ga ik ze morgen eens goed bekijken.

    groetjes yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je een kijkje neemt op mijn blog.
Leuk dat je een reactie achterlaat, ik lees ze altijd met veel plezier!