zondag 28 juli 2013

Thinking of You!

Vandaag is het alweer 13 jaar geleden dat mijn schoonmoeder Wil overleed. Heel verdrietig en ik mis haar nog elke dag. Tijdens de uitvaart en op de kaart hadden we als thema de maan gekozen en daarom stuur ik elk jaar mijn 2 schoonzusjes een maankaartje op. Dit jaar heb ik het kaartje zelf gemaakt naar aanleiding van de leuke make & take bij Art Journey een maand geleden. Liesbeth had als voorbeeld een schitterende maankaart gemaakt en die heb ik gelift.
De stempel is 1 van de nieuwe stempels van Art Journey, het gezichtje en de maan zijn gemaskerd en daarna heb ik de ondergrond gesponst met distress inkt. De maan eraf halen en dan met blauw wat kleine streepjes her en der aanbrengen. Hierna langs de rand van een gescheurd papiertje wat zwarte wolkjes sponzen. Het gezichtje inkleuren met distress inkt en de lippen en de ogen een kleurtje geven met de distress markers. Randje aanzetten met walnut stain en matten op zwart.


Het maantje om de 2 vogeltjes is een idee van Marlies en zo heb ik toch 2 verschillende kaartjes. Ik ben benieuwd wat mijn schoonzusjes ervan vinden.
Liesbeth bedankt voor de inspiratie en het schitterende voorbeeld, normaal ben ik niet zo van het helemaal namaken, maar dit is gewoon te mooi.
En natuurlijk ook nog een eigen versie gemaakt met blauw en paars en roze tinten en 3 katjes kijkend naar de maan.
Weer heel anders, maar ook erg mooi vind ik zelf. Ik moet nog wat oefenen met de grijzige wolkjes, die zijn hier en daar iets te sterk aangezet. Maar oefening baart kunst zullen we maar zeggen. Een techniek om nog wat vaker te gebruiken.

5 opmerkingen:

  1. Wat een mooie gedachte Alida achter deze kaarten, denk dat je schoonzusjes deze kaarten helemaal waarderen, heel lief, sterkte, ook voor jou vandaag

    Liefs yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooie en lieve kaarten Alida! Ze zullen er erg blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit zijn pracht kaarten Alida en daar zullen je schoonzussen vast heel erg blij mee zijn. Erg leuk dat je dit van Liesbeth hebt gelift en de grijze wolkjes komt vanzelf goed. Goed om te lezen dat je een lieve schoonmoeder hebt gehad en die had ik gelukkig ook.
    Fijne avond en groetjes, Els
    Ps. die met de katjes vind ik ook heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaartjes Alida, wat een mooie gedachte zit er achter.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen dank Alida, ik vind het een eer dat je m'n idee hiervoor gebruikt, ze zijn schitterend geworden. Een prachtig gebaar, een prachtige gedachte erachter. XX

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je een kijkje neemt op mijn blog.
Leuk dat je een reactie achterlaat, ik lees ze altijd met veel plezier!